Välj en sida

Support

Behöver du hjälp?

Ingen fråga är för liten. Vi har kunniga medarbetare som kan ge support i alla led oavsett om det gäller våra produkter, tekniska lösningar, leverantörsavtal eller garantier.

Du vet väl att vi även utför serviceuppdrag?

Tycker man till exempel att man inte själv har tid att kontrollera sin anläggning årligen, vilket naturligtvis är jätteviktigt, så ingår man bara ett serviceavtal med oss. Vi håller då koll på att din anläggning skall servas, ringer och bokar tid med dig en gång per år, när det är dags för kontroll, och du kan istället lägga fokus på övriga företagsåtaganden med gott samvete.

Om något gått sönder så har man som avtalskund förtur i servicekön men vi är fullt medvetna om hur viktigt det är att nödbelysningen fungerar och snabb service vid fel är verkligen något vi värderar högt.

På den här sidan har du möjlighet att söka upp mycket av informationen själv men hittar du inte vad du letar efter så är det bara att kontakta oss på e-post eller telefon.

Vi finns här för dig!

Serviceavtal

Du kan ingå ett serviceavtal med oss där en mycket kunnig och väl insatt tekniker utför årlig kontroll av din anläggning. Vi håller koll på när det är dags för service och du får en tydlig servicerapport när arbetet är utfört. Här kan du beställa en offert och få mer information om avtalet.

Boka service online

Har du fel på din anläggning? Har du ett servicelarm eller är fallet så att batteridriften inte håller sina 60min, enligt normen för nödbelysning? Här kan du boka service via vårt kontaktformulär. Vi svarar vanligtvis på ditt mail inom 24 timmar.

Tid för driftsättning

Är det dags att driftsätta din nödbelysnigsanläggning eller UPS? Här finns all information om vad som ingår i driftsättningen och hur du skall gå tillväga när du vill boka tid.

Vår garanti

Naturligtvis har du garanti på dina produkter som du köper av oss. Vi har till och med bland de bästa garantierna i branschen för göra allt så enkelt som möjligt om något skulle visa sig vara felaktigt. Läs mer om våra garantier här.

Returer

Har du beställt lite för många produkter till ditt projekt? Ibland gör man så för att vara säker på att man har tillräckligt med material på plats. Här finns vår rutin för retur av produkter som är hela och ouppackade.

Transportskada

Har dina varor råkat illa ut under leveransen? Det händer inte ofta men ibland är tyvärr oturen framme. Här hittar du information om hur du skall gå tillväga.

Reklamation

Har du fått en vara som påvisar fel under garantitiden? Trots hög kvalitet och gedigna tester så händer det tyvärr ibland att en produkt slutar fungera. Här är vår smidiga reklamationsrutin.

Dokument & filer

Under vårt produktsortiment hittar du vanligtvis de produktblad och manualer som du behöver men ibland kan en vara ha utgått ur sortimentet. Här får du tillgång till samtliga dokument i vår databas.

Information, Terminologi, Ordlista

Om man är novis på nödbelysning kan det ibland vara svårt att hitta rätt information. På den här sidan har vi försökt sammanställa och förtydliga begreppen.